zondag 30 december 2012

Oliebollen???

Wel of geen oliebollen bakken dit jaar…..dat was de vraag. Maar wat is een Oud&Nieuw nu zonder oliebollen. Omdat ik oudejaarsdag moet werken en pas tegen zessen thuis ben, is oliebollen halen geen optie……hoewel de “Echte Bakker” hier in het dorp 4e is geworden in de oliebollentest van het AD. Proficiat!!

Oude kleren maar aangetrokken, het juiste gereedschap opzocht ….  en toch maar zelf bakken onder het genot van de top 2000. Afgelopen jaren heeft Anette ze gebakken, moest dus de bereidingswijze even goed doorlezen. Wat hebben wij het toch gemakkelijk. Eerst de rozijnen wellen en het beslag zo uit het pak in de emmer, wat water er bij, goed mixen met de deeghaken en rijzen maar. Ik weet nog dat mijn moeder met bloem, warme melk en gist bezig was…… leve de moderne tijd!
 

































3 opmerkingen:

  1. Jannie een heel fijn oud en nieuw en veel gezondheid en geluk in 2013. Ik ga morgen lekker naar mijn moeder die gaat voor ons olliebollen bakken. Zo zijn ze het lekkerst net uit de pan.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou je hebt ze lkker bruin gebakken en je hebt gelijk het hoort erbij.Ik vind het ook altijd een leuke tijd en lekker knus om te doen.
    fijne jaarwisseling.
    Lieve gtoet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze zien er overheerlijk uit.....ik heb ze vandaag gekregen van mijn papa die vandaag aan het bakken is geweest hihi

    ik wens je een heel goed uiteinde...een fijne start in 2013 in goede gezondheid en veel creativiteit

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen

Kerstmannen....

ik loop iets vooruit, maar hier een goedkoop en leuk kerstidee gemaakt van kerstgeschenktasjes van de Action en dik stevig karton van een do...