maandag 3 december 2012

Drieluik winter


Van Atelier Anke was weer erg leuk om te maken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik had mij met dit drieluik opgegeven voor de clubpop december/januari van het Poppenhoekje, dus ruimschoots op tijd af.


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De Oldehove staat centraal in dit drieluik. De Oldehove( in het Fries Aldehou) is de scheve kerktoren van Leeuwarden( in het Fries Ljouwert).
Omdat met het bouwen, de toren steeds bleef verzakken besloot men met de bouw gewoon maar verder te gaan. Hierdoor staat de Oldehove nog steeds scheef...
Volgens een oud volksverhaal zat op het strand van de oude Middelzee, op de terp Oldehove, een oud vrouwtje te breien. Plots kwam tot haar verbazing op een stukje land een toren aandrijven....
Het oude vrouwtje vond de toren mooi en riep daarop: "Ho âlde ho".
De toren bleef daar waar hij was en sindsdien staat er in Leeuwarden de Oldehove.
(bron Atelier Anke)

3 opmerkingen:

  1. weer een weetje erbij wat leuk zeg, en ik vind je 3 luik FANTASTISCH ♥♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat had ik ook niet allemaal bedacht in dat drieluik.
    nou je bent er vroeg mee klaar jij komt zo niet in tijd nood.
    ik heb me er niet voor opgegeven doe even rustig aan,
    hij is prachtig.
    groetjes albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha Jannie, ik las je reactie op mijn blog en kom ik ook even gezellig bij jou kijken en wat een leuk blog heb je!
    je naam staat genoteerd voor de verloting van het houten kerstboompje, duimen maar:)

    groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen

Kerstmannen....

ik loop iets vooruit, maar hier een goedkoop en leuk kerstidee gemaakt van kerstgeschenktasjes van de Action en dik stevig karton van een do...