zondag 5 februari 2012

Bandana col.

Op de site "blij dat ik brei" zag ik een bandana col met de verwijzing naar    " the Purl bee " waar het patroon staat. In het Engels, maar dat vind ik wel een uitdaging. Er wordt gebreid in “short rows” met de breiterm wrap & turn, wat voor mij dan weer een volgende  uitdaging is. Het breien op een rondbreinaald  is mij uiteindelijk ook gelukt. Dinsdagavond ben ik begonnen met breien en toen ik aan de short rows toe was, heb ik maar wat geprobeerd. Maar het klopte toch niet helemaal. Na er een nachtje over geslapen te hebben viel gelukkig het kwartje.

Ik ga hem nog een keertje breien, maar dan van een iets minder pluizige breiwol. Kijken of ik leuk garen kan vinden op de Handwerkbeurs in Zwolle. Deze heb ik gebreid van Scheepjeswol Evelien, wat wel lekker zacht aanvoelt.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke col heb je gebreid, die kende ik nog niet. Mooie kleuren ook[mijn lievelingskleur] Knap hoor dat het gebreid hebt uit het engels.
    Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen

Kerstmannen....

ik loop iets vooruit, maar hier een goedkoop en leuk kerstidee gemaakt van kerstgeschenktasjes van de Action en dik stevig karton van een do...